- Obniżka

W związku z rosnącym zainteresowaniem w obrębie nauk pedagogicznych zarówno kategorią sukcesu nauczyciela, rolą nauczyciela i jej osobliwościami, i jednocześnie niewielką ilością dociekań badawczych w tym zakresie, podejmowana przez Izabelę Labudę problematyka badawcza może stanowić ważny przyczynek do rozwoju wiedzy o pracy nauczyciela i jej uwikłaniach. Dogłębne zapoznanie się z poruszaną w recenzowanej pracy problematyką badawczą ma również znaczenie praktyczne.
Z recenzji dr hab. Joanny Madalińskiej-Michalak, prof. UŁ
Jak we współczesnym świecie, pełnym niejasności, nieznanych wcześniej rozwiązań, kreowania nowych potrzeb i dążeń odnajdują się nauczyciele: czy czują się ludźmi sukcesu, w jakich dziedzinach życia mają osiągnięcia, z których są zadowoleni, w czym upatrują ich przyczyn i w końcu − co wpływa na ich pozycjonowanie na kontinuum poczucia sukcesu?
Celem niniejszej pracy jest eksploracja rzeczywistości edukacyjnej, skoncentrowana na zagadnieniach związanych z sukcesem, jak również refleksja nad implikacjami wyników dla praktyki edukacyjnej. Przedstawionym rozważaniom przyświeca nadzieja, że poznanie definicji, atrybucji i trajektorii kształtowania poczucia sukcesu nauczycieli przyczyni się, choć po części, do rozwoju poradnictwa zawodowego w tym zakresie i pomoże efektywnie wspierać nauczycieli w wypełnianiu obowiązków zawodowych.
Fragment książki, s. 8
16 innych produktów w tej samej kategorii