• Obniżka

Kompetencja językowa uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną

40,95 zł
32,76 zł Zniżka 20%

Agnieszka Wątorek

Uwaga: ostatnie sztuki w magazynie, egzemplarze mogą posiadać widoczne ślady magazynowania (zabrudzenia, rysy, zagięcie, przetarcia)

Ilość
Ostatnie sztuki w magazynie

 

 

Autorka podjęła się trudnego i pracochłonnego zadania analizowania języka dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną, uwzględniając umiejętności leksykalne, gramatyczne i narracyjne w tej grupie klinicznej na dwóch podgrupach wiekowych 8 i 10 latków. Podjęła się realizacji tego zadania dobierając bardzo starannie narzędzia diagnostyczne, a także wykorzystując znakomicie zaplanowany projekt badań porównawczych, obejmujący trafnie dobrane dwie grupy kontrolne: dzieci sprawnych intelektualnie na tym samym poziomie wieku oraz dzieci sprawne intelektualnie, ale na tym samym poziomie rozwoju umysłowego, co dzieci z LNI. Pozwoliło to autorce dokonać optymalnej analizy różnic między dziećmi z LNI i sprawnymi intelektualnie. Taka metodologia badań jest unikalna wśród projektów prowadzonych w Polsce i nadaje pracy bardzo wysoki poziom z perspektywy jakości badań empirycznych.

Należy uznać przeprowadzone badania empiryczne za pierwsze tak kompleksowe ujęcie w Polsce i ocenić uzyskane wyniki za niezwykle istotne i nowatorskie dla dotychczasowego stanu wiedzy na temat kompetencji językowych dzieci z LNI.

Z recenzji prof. dr hab. Grażyny Krasowicz-Kupis

Godny uznania jest sposób prezentowania przez autorkę uzyskanych wyników badań – precyzyjny, klarowny, napisany piękną polszczyzną. Nie do przecenienia są także walory praktyczne recenzowanej pracy. Niektóre efekty badań mogą być z powodzeniem wdrożone do praktyki, np. opracowania odrębnej podstawy programowej i odpowiednich podręczników dla dzieci z lekką niepełnosprawnością umysłową, modyfikacji programów nauczania przedmiotowego, czy wypracowania specjalnej metodyki kształcenia.

Stwierdzam, że książka Agnieszki Wątorek stanowi cenny wkład w badania nad rozwojem mowy i jej zaburzeniami u dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. Jest to publikacja świadcząca o pracowitości i solidności badawczej autorki. Łączy w sobie wyważoną refleksję teoretyczną i precyzyjną analizę umiejętnie zebranego materiału badawczego.

Z recenzji dra hab. Stanisława Milewskiego, prof. UG

2 Przedmioty

Opis

Oprawa
Miękka
Format
B5
Liczba stron
242
Data i miejsce wydania
Kraków 2014
ISBN
978-83-7688-172-0

Related items

16 innych produktów w tej samej kategorii

Mniejszości narodowe i...

49,00 zł -20% 39,20 zł

Stefan Dudra, Bernadetta Nitschke (red.)

Uwaga: ostatnie sztuki w magazynie, egzemplarze mogą posiadać widoczne ślady magazynowania (zabrudzenia, rysy, zagięcie, przetarcia)

Tożsamość napiętnowana

34,00 zł -20% 27,20 zł

Maria Świątkiewicz-Mośny

Uwaga: ostatnie sztuki w magazynie, egzemplarze mogą posiadać widoczne ślady magazynowania (zabrudzenia, rysy, zagięcie, przetarcia)

Społeczne i kulturowe...

70,48 zł -50% 35,24 zł

Anna E. Kubiak, Małgorzata Zawiła (red.)



Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Społeczności lokalne w...

53,33 zł -20% 42,67 zł

red. Małgorzata Dziekanowska, Barbara Szczepańska

Tematyka publikacji: społeczności lokalne, tożsamości zbiorowe, socjologia wsi, socjologia miasta, lokalne wymiary procesów demograficznych

Detencja cudzoziemców w...

49,52 zł -20% 39,62 zł

Dariusz Niedźwiedzki, Jacek Schmidt 

Tematyka publikacji: detencja, migracja, teoria, metodologia, interdyscyplinarność

Pigułka niezgody. Społeczne...

44,76 zł -20% 35,81 zł

Idalina Odziemczyk 

Tematyka publikacji: reprezentacje społeczne, dyskurs prasowy, władza, seksualność, antykoncepcja awaryjna. 

Kłopoty z duchowością

42,00 zł -20% 33,60 zł

Bartłomiej Dobroczyński

Uwaga: ostatnie sztuki w magazynie, egzemplarze mogą posiadać widoczne ślady magazynowania (zabrudzenia, rysy, zagięcie, przetarcia)